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I can’t download purchased songs
- If you are unable to download songs that you have already purchased, please select “Menu” → “Restore” from the main menu.
- If you are still unable to download purchased songs after restoring, please contact us from the “Contact Form”.
Can I download purchased songs after changing device / reinstalling app?
- You can re-download purchased songs even after you have changed your device or reinstalled the app!
- Just tap on “Restore” from the main menu. You will be asked to input your Apple ID and your password, so be sure to punch in the Apple ID that you had registered at the time of your purchase.
I can’t hear anything from the device …
- Please check whether the sounds are ON on your device.
- Apps like Youtube can play sounds even when your device is set to MUTE.
- Our apps do not play sounds when the device’s sounds is OFF.
I can’t hear the BGMs and the instruments’ sounds
- Please try restarting the app.
- If that doesn’t work, please uninstall the app then reinstall it.
- If it still isn’t working, please uninstall the app, restart the device then reinstall the app.
I can’t download the songs
- We offer a very high quality sound source and illustration; each file is very large and may take extra time to download and storing into memory. To speed up the download process, we recommend setting your phone to a WIFI environment. It may take up to 5 minutes when using 3G network.
- If the download is terminated while in process or fails for some reason, please re-access the bookshelf and re-download the file. Simply press the read button to restart the download process.
Child lock
- When you would like to disable in-app purchases without password, please follow a few simple steps.
- Go to home in you iPhone and select "Settings", "General" and "Restrictions”.
- If it's your first time to set "Restriction", tap "Enable Restrictions" and enter a passcode. Use that passcode from then on.
- 3. Change "Required Password" in "Allowed Content" from "15 minutes" to "Immediately”.
My problem doesn’t match any of the above…
- Please contact us from the “Contact Form”.
- By using the Contact Form, it provides us with not just the information of your problem but also with the information of your device, which makes it easier for us to give you the optimal support. We do not accept inquiries via telephone.
The Contact Form is in Japanese
- Please fill in the Contact Form in the following order; Full Name, Email Address, Email Address (Check), OS Version, Description of the problem you are having.
曲を購入したのにダウンロードできなかった
- 決済処理中に通信障害や何らかの原因で正常に曲がダウンロードできなかった可能性がございます。一度決済されたアイテムはApple社側のサーバで保持されており、無料でダウンロード頂けます。大変お手数ですが、正常にダウンロードできなかった曲及びパックの購入ボタンを押し、AppleID、パスワード を入力して下さい。既に決済が済んでいる場合にはに、下記メッセージが表示されます。
- このアイテムはすでに購入されています。もう一度無料でダウンロードするには「OK」をタップします。
-
OKボタンを押せば、ダウンロードが開始されます。
※同じ曲で2度課金される事は、ございませんのでご安心ください。
購入した曲を複数端末で利用する場合
- 同一AppleIDであれば、複数端末でご利用頂けます(※)。
- ホーム画面のメニューからリカバリーを選択してください。
- 購入時のAppleIDとパスワードを入力してください。
端末の機種変更をした場合・アプリを再ダウンロードした場合
- 一度購入頂いた楽曲は新しい端末でも無料でご利用頂けます(※)。
- ホーム画面のメニューからリカバリーを選択して下さい。
※iPhoneやiPadからandroidへの機種変更や、androidからiPhoneやiPadへの機種変更はサポートしておりません。
曲を買おうとするとitune storeに接続できませんと表示される
- Apple社側の課金システムで一部不具合があるようです。大変お手数ですが、下記のいずれかの手順を実行し再度購入をお願い致します。
- AppStore アプリでアカウントをログアウトし、再度ログインして下さい。
- 端末及び、wifiルーターを再起動して下さい。
アプリがフリーズして操作できない
- 起動中のアプリケーションの再起動
Doraemon MusicPadを停止したうえで、再起動してみてください。 - アプリの再インストール
再起動しても改善しない場合は、一旦Doraemon MusicPadのアプリを端末から削除し、端末を再起動してください。その上で再度Doraemon MusicPadをダウンロードしてインストールし、動作を確認してください。
ダウンロードができない / 途中で止まってしまう
- 高品質な素材、音源を提供しているため、それらのファイルサイズが大きくダウンロードに時間がかかる場合があります。曲のダウンロードの際にはWIFI環境に接続してのご利用を推奨します。3G回線でダウンロードする場合は、回線の混在状況によって、2分~3分お時間がかかる場合があります。
ダウンロードが中断した場合や何らかの原因で失敗した場合は、通信環境の良い場所で再度お試し下さい。
機種変更
- iOS同士の機種変更は、以下の操作をしていただくことで、解約、再登録をせずに継続してご利用いただくことが可能です。
- 以前ご登録いただきましたAppleIDアカウントで再度サインインしてください。
- 登録済みアカウントでのサインイン方法
- 「設定」>「iTunes Store/App Store」をタップし、サインインしているApple ID をタップしてください。
- 「サインアウト」→別のアカウントを選択し、以前ご登録いただいているAppleIDでサインインしてください。
- 上記操作を行っていただくことで引き続きご利用いただくことが可能です。
その他のお問い合わせ
- 上記のヘルプで解決しない場合は、お問い合わせフォームからお問い合わせをお願いいたします。
- お問い合わせフォームからお問い合わせいただくことでお客様の登録状況を特定することができ、よりスムーズな対応をさせていただくことが可能です。 大変申し訳ございませんがお電話によるサポートは行っておりません。 あらかじめご了承ください。